2014. június 2., hétfő

Bőségre vágysz? Íme egy program, ami kapukat nyit benned

Kezdjük az elején! Mit is értünk Bőség alatt? A wikiszótár ezt írja: „Sok tulajdon; olyan állapot, amikor a szükségleteket jóval meghaladó mennyiségű javakkal, eszközökkel, pénzzel rendelkezünk. A nagy terméssel a faluban bekövetkezett a bőség. A bőség beköszöntével nem csak a szegénység múlt el. Az energia bősége sokat jelentene ennek a bolygónak.”

A meghatározásból az érzékelhető, hogy valamiből jó sok, ám ez inkább bővelkedés. Hiába ugyanis a világ összes kincse, ha nem tudjuk értékelni azt. A mi értelmezésünkben: amikor életünk valamely területén bőség van, ott elégedettség van. Felszabadultak, magabiztosak vagyunk. Függetlenül attól, hogy mások kívülről mennyire ítélik bőségesnek helyzetünket. Mert lehet, hogy valakinek több van a bankszámláján, kisebb méretű ruhát hord, odaadóbb a társa. Ha mi belül elégedettek vagyunk, akkor ott bőség van.

Tapasztalataink szerint a két fő elem a bőséghez, az adott területen lévő magas önértékelés és a görcsös kontroll elengedése, vagyis a nyitottság és rugalmasság az élet kínálta ajándékokra. A kulcs az önmagunkba vetett hit, ennek híján ugyanis könnyen ellenünk irányuló támadásnak vehetünk bármit, ami nem az elképzeléseink szerint alakul.



A jó hír az, hogy legyen szó párkapcsolatról, vagy anyagi bőségről, karrierről, vagy önmagunk szeretetéről, ugyanazok a törvényszerűségek működnek. Így, ha rálátunk arra, hogy mitől működik életünk bármely területe, azt át tudjuk vinni, alkalmazni tudjuk más területeken is. Sokszor már az megsokszorozza az erőnket, ha ismerjük a változás mechanizmusát, ha megértjük, hogy mi miért történik. Ez segíthet abban, hogy másként lássuk életünk történéseit, hogy álljuk a sarat a kihívások közepette, és ne adjuk fel idő előtt. Mert sokszor tényleg csak az választ el bennünket a sikertől, hogy a változással járó felfordulást és tanulási folyamatot kudarcként értékeljük.


Bőség programunk egy kísérletnek indult, amellyel saját magunk témával kapcsolatos kihívásait szerettük volna rendezni. Amit találtunk, az egy másik dimenzió, egy új életszemlélet, ami mára átszövi mindennapjainkat. Bőség hétvégéinken ezeknek a tapasztalásoknak és felismeréseknek a legjavát szeretnénk megosztani olyan módon, hogy a résztvevők maguk tapasztalják meg hatását. Programunk alapvető célja ezért az, hogy a résztvevők találkozhassanak önmagukkal, felfedezhessék és tovább erősíthessék belső erőforrásaikat, gyógyítást adhassanak sérült részeiknek, hogy megérezzék, az életük – és ezáltal a bőség élménye - tényleg a saját kezükben van.


Kedvcsinálónak álljon itt korábbi résztvevők visszajelzéseiből egy csokor:

„…ha borúsabb a hangulatom, akkor emlékeztet ez a cetli, hogy lehet ez másként, illetve arra sarkall, hogy csináljak valamit, hogy ne így legyen, hogy ne úgy gondolkozzam, ahogy szoktam, hogy én is képes vagyok kibillenteni magam, vagy lehet, hogy csakis egyedül én vagyok képes rá??

„Egyre többet tudok meg magamról. Olyan eszmék és berögzült hitrendszereim dőlnek le folyamatosan körülöttem, amelyek nagyon régóta tartották magunkat. Most érzem igazán, mennyire magam vagyok önmagam korlátja. Mennyire elzártam magam elől az életet.”

Találtam általatok egy olyan szemüveget ami rajtam maradt és marad és sok helyzetben az elmúlt 3 hétben segített nekem meglátni azt az értéket, élményt, örömet amit nem mindig vettem vehettem eddig észre.”

„Akkor is éreztem, de korainak gondoltam kijelenteni -ma már tudom-, hogy a bőség hétvége sorsfordító volt számomra. (…) Szó sincs arról, hogy virágszirmok hullottak rám 3 hétig, hogy csupa kellemes dolog történt velem ezidő alatt, de megérkezett a mély bizalom és elhiszem, hogy BŐSÉG van. Ha kibillenek, könnyebben térek vissza, mert a bőségben TÜRELEM van.”

„Megtanultam hitben és nyugalomban várni arra, amire szeretnék, nem hagyva hogy elbizonytalanodjak a körülmények által, ami pedig most nagyon nehéz volt heteken át, és önuralmat gyakorolni a saját félelmeim és régi nagyon mély beidegződéseim felett. És meg is lett az eredménye. (…) És ebben a hétvége rengeteget segített és adott nekem.”

„Csuda jól érzem magam a bőrömben, sokkal többet engedek meg magamnak (értsd: sokkal kevesebb dolog miatt stresszelek vagy lelkifurdalok), és talán életemben először tényleg ott kezdem magam értékelni, ahol kellett volna eddig is. :)”

További információ: Polyák Ildikó 06/30 919-4900, polyakildiko@gmail.com

Szeretettel várunk programjainkon:
Polyák Ildikó és Martin Hajdu György



Image courtesy of njaj / FreeDigitalPhotos.net

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése