2018. április 21., szombat

Szuperérzékeny adok-kapok egyensúly



Az egyik legfontosabb dolog, amit szuperérzékenyként megtanultam, hogy határaim egészséges védelme és a felém áramló bőség között egyenes arányosság van. Sok minden értelmet nyert, amikor felfogtam, hogy valahányszor túladom magam, vagyis a saját igényeimet háttérbe szorítom, hogy ilyen-olyan okból mások kedvében járjak, másoknak segítsek, sokkal rosszabbat teszek önmagam kizsigerelésénél. Ilyenkor ugyanis összeomlasztom a határaimat, így megszűnik a tér, amibe megérkezhetne az élettől mindaz, amire vágyom.

Ahogy Shakti Shawain mondja: „Adni és befogadni két ellentétes energia, amelyek szétválaszthatatlanul összekapcsolódnak az élet természetes áramlásában, mint a ki- és belégzés. Ha a ciklus egyik oldala nem működik, az egész körforgás megszűnik működni, és az életenergia nem áramolhat szabadon.

Leírom még egyszer, mert annyira fontosnak tartom, hogy megértsd: Valahányszor többet adsz, mint kellene, kevesebbet fogsz kapni, mint szeretnél.

Ez a felismerés volt a legnagyobb motiváció abban, hogy elkezdjem komolyan venni szuperérzékenységemet. Elegem volt abból, hogy hiába vagyok coach, és ezáltal van egy csomó eszközöm és lehetőségem tenni a céljaimért, bizonyos vágyaimmal kapcsolatban az eredmények nem úgy jöttek, ahogy szerettem volna, ahogy indokolt lett volna a betett energia alapján. Kicsit olyan érzés volt, mintha el lettem volna átkozva. Egy csomó dologban voltak ugyan sikereim, de valami távol tartott a bőség általam vágyott szintjétől.

Nézzük, milyen jelei lehetnek annak, ha nem elég erősek a határaink:
-  Legtöbbször akkor is teljesítjük barátaink, családtagjaink kérését, amikor valójában sem időnk, sem energiánk nincs rá.
-  Inkább háttérbe szorítjuk a saját igényeinket, minthogy megbántsunk valakit azzal, hogy nemet mondunk. A kapcsolatunk/munkánk érdekében akkor is igent mondunk, amikor mások simán nemet mondanak.
-  Megoldó emberek vagyunk. Ha bárkinek bármi baja van, mi ugrunk. Sőt, időnként kérés nélkül is segítünk, megoldunk.
-  Vannak egyenlőtlen kapcsolatok az életünkben, ahol sokkal többet adunk, mint amennyit kapunk.
-  Vannak olyan barátaink, akik állandóan drámáznak, mennek a saját fejük után, de ennek ellenére újra és újra a tanácsunkat kérik.
-  Időnként megpróbálunk „bekeményíteni”, de nem bírjuk sokáig.

És itt jön a lényeg! Természetesen korábban is tudtam, hogy határaim védelme fontos, tettem is érte, de ez önmagában nem volt elég. Mert túlzásba vitt empátiám, segítőkészségem valójában szuperérzékenységem kibillentségének tünete volt, így a határhúzás önmagában nem volt elegendő. Arra koncentrálni csupán olyan volt, mintha egy lyukas csónakban egy edénnyel mertem volna ki a vizet. A helyzeten átmenetileg könnyebbített, de valódi megoldást nem hozott.

Az áttörést egy amerikai képzés hozta meg, ahol végre megtanultam, hogy mi az a 4 kulcs dolog, ami elengedhetetlen egyensúlyomhoz, és ahhoz az érzéshez, hogy a tenyerén hordoz az élet. Hogy melyek azok a dolgok, amelyek ugyanúgy nélkülözhetetlenek a napi rutinomból, mint a fogmosás, vagy a napi zuhany. Jóllétem érdekében elkezdtem holisztikusan, rendszerben szemlélni érzékenységemet és nem ad hoc alapon. És láss csodát, tényleg beindult a bőségszaru! Nemcsak új munkák és projektek formájában, hanem kapcsolataim is új szintre emelkedtek.

Mi az a 4 elem amire megtanultam egységben odafigyelni?
1.       Perspektíva váltás
2.       Védelem, ami nem zár el a jótól
3.       Földelés
4.       Személyre szabott testi-lelki-szellemi táplálás

Bár ez a felsorolás önmagában banálisnak tűnhet, ezúttal különösen igaz, hogy az egész több, mint a részek összessége! A 4 elem személyre szabott egysége szükséges ahhoz, hogy beállítsd az ideális adok-kapok egyensúlyt az életedben.

Emlékszem, hosszú ideig néztem az amerikai képzést, mert úgy gondoltam, szakmámból fakadóan én ezeket tudom, vagy legalábbis tudnom kéne. Aztán egyszer valamiért megtört a jég. Mivel volt egy rövid pénzvisszafizetési garancia, úgy döntöttem, legalább benézek, hiszen nincs veszíteni valóm. Életem egyik legjobb döntése volt.

Ha szuperérzékenyként szeretnél többet kapni, nagyobb harmóniában élni, akkor várunk szeretettel Martin Hajdu Gyurival szervezett Szuper!Érzékeny vagyok! workshopunkon, amelyen bevezetünk a 4 elem rendszerébe és támogatunk abban, hogy magadra alakítsd azt. A programhoz 30 napos utánkövetés is tartozik, hogy megszilárdíthasd az új szemléletet és a vele járó szokásokat a mindennapokban. Saját tapasztalatomból kiindulva szeretnénk a te döntésedet is megkönnyíteni, illetve annyira bízunk a programban, hogy 30 napos pénzvisszafizetési garanciát vállalunk. Gondoltál már arra, hogy mi az, amit nyerhetsz, ha velünk tartasz?



Polyák Ildikó


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése